10 oktober, 2017

Vi efterlyser fler vuxna i debatten….

Jag är mycket tveksam till att skriva detta inlägg. Men vi närmar oss valår och taktik, smutskastning och härskarteknik ökar i takt med att valdagen kommer. Om vi inte säger ifrån kommer Kävlinges valperiod att vara outhärdlig, inte bara för oss politiker utan framförallt för dig som invånare.
Det är en sak att bemöta politik med sakliga argument, att vi bottnar i olika ideologier eller för den delen känner frustration av att inte få igenom sina förslag. I Kävlinge har vi haft högt i tak och vi har kunnat diskutera högljutt och engagerat men sedan efteråt har vi haft respekt och kunnat ta i hand. Denna mandatperiod har detta ändrats (som jag tidigare berört i inlägget om härskarteknik och politikerförakt)
Jag och mina kolleger i moderaterna arbetar för valfrihet. Det är ett långsiktigt arbete som pågått under flera år. Vi hoppas på fler aktörer i kommunen för det är en grundsten för att införa valfrihet. Vi har kontinuerlig dialog med många företagare i och utanför kommunen.
Att oppositionen väljer att sprida lögner, gå till personangrepp och att insinuera mutor är förtal, ärekränkning och åtalbart. Mitt arbete är helt transparent, och de anklagelser som oppositionen gör ÄR förtal, inte bara som fras utan i juridisk mening. Spridningen som görs via social media visar dessutom att det är ett taktiskt, strategiskt och genomtänkt sätt att sprida personangreppet. Är det så vi ska föra politiken i Kävlinge kommun? Genom förtal, polisanmälningar och åtal?
Annsofie Thuresson
ordförande socialnämnden