2 maj, 2014

Nya kampanjformer tar fart – häng med!

Kampanjbild

Vi i moderaterna i Kävlinge gillar att kampanja. Under hela mandatperioden har vi varit ute varje månad och träffat våra invånare – vilket ger oss värdefull feedback på det förändringarbete vi gör.

Vi funderar ständigt på vad vi kan göra bättre, hur vi kan nå fler och framförallt hur vi kan nå alla väljargrupper. Traditionell kampanj med flygblad, stå utanför affärer, på torg och marknader samt dörrknackning gör att vi når en viss del av vår viktiga befolkning. Vi har under de senaste åren också lagt till hemsida och facebook till den typen av kampanjer.

Men hur utmanar vi oss och er som invånare? Nu breddar vi oss, tillsammans med vår MUF-förening och aktiverar oss på fler kanaler såsom denna blogg, men också Twitter och instagram.

På söndag, den 4 maj kl 10,  gör vi den första politiska instawalken som någonsin har skett i Kävlinge kommun – varför?
För att prova att nå ett nytt segment av invånare som är aktiva på instagram, men också för att förtydliga via bilder vad det är vi vill i Kävlinge kommun. Vi ser mycket fram emot detta och hoppas att du kommer att följa oss på – http://instagram.com/kavlingemoderaterna